parallax background

Dlaczego rozwiązywanie i zapobieganie konfliktom jest ważne?

W jednym z badań* aż 85% pracowników odpowiedziało, że musi radzić sobie z konfliktami do pewnego stopnia. Inne badania mówią, że przeciętny manager spędza 25-40% swojego czasu na radzeniu sobie z konfliktami. Zatem konflikt w zespole się po prostu wydarzy. Skupmy się na tym co robić, żeby sobie z tym poradzić. Do rzeczy. Co proponujemy?

  • Trzech specjalistów od umysłów
  • Trzy charyzmatyczne osobowości
  • Trzy punkty widzenia
  • Różne metody i nowatorskie narzędzia pracy
  • Analiza przypadków
  • Praktyka i ćwiczenia

Cel pracy:

  • nabycie wiedzy niezbędnej do monitorowania, przeciwdziałania i radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi wypracowanie praktycznych umiejętności rozpoznawania i szybkiego reagowania na konflikt w zespole
  • wzajemne, skuteczne motywowanie się przez pracowników w grupie
  • wzrost efektywności i skuteczności pracy

Adresaci:

  • kadra kierownicza i zespoły pracowników
  • osoby zainteresowane poznaniem narzędzi skutecznej komunikacji

Korzyści dla uczestników:

  • nauka skutecznych metod rozwiązywania konfliktów
  • wiedza na temat zapobiegania konfliktom
  • uwolnienie się od istniejących konfliktów
  • praktyczne użycie biofeedbacku
  • praca nad postawami lojalności i zaufania uczestników szkolenia
  • wzmocnienie pozytywnych więzi między uczestnikami szkolenia
  • poznanie i integracja zespołu. certyfikaty dla uczestników

Metody pracy:

  • praca warsztatowa
  • prezentacje i instruktaże narzędziowe
  • ćwiczenia indywidualne/grupowe
  • analiza studiów przypadków
  • rozwiązywanie zagadnień problemowych
  • analiza dobrych praktyk

​Warunki pracy:

  • praca grupowa, pracujemy z maksymalnie 30 uczestnikami, optymalna grupa to między 9 a 15 osób
  • czas pracy to 1 dzień szkoleniowy - 8 godzin (z dwoma przerwami)
  • warsztaty stacjonarne, prowadzone w siedzibie firmy

Ramowy plan:

  • definicja konfliktu (metodologia w różnych ujęciach)
  • podejście do rozwiązywania konfliktów (z odgrywaniem scenek rodzajowych)
  • emocje w konflikcie (też: rola relacji)
  • komunikacja w konflikcie (m.in. werbalna, niewerbalna)
  • strategie rozwiązywania konfliktów plan postępowania w konflikcie
  • 5 dysfunkcji pracy zespołu w konflikcie (narzędzia do ich naprawy)
  • lojalność i zaufanie - metody budowania
  • rola mediatora w konflikcie (metody i narzędzia do wykorzystania)
  • skalowanie rezultatów

Podczas warsztatów skorzystamy z całej gamy ćwiczeń, m.in:

  • Przejazd tramwajem bez biletu
  • Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
  • Gra Krokodyl
  • Karty do gry - Emocje
  • Czy mamy cechy wspólne?
  • Kosz roszczeń
  • Badanie pulsu

Instytucja szkoleniowa wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych pod numerem: 2.02/00162/2019